Clickbait, internetteki bir ögenin yanıltıcı bir şekilde tanıtılmasıdır. Örneğin Youtube'daki bir videonun görselinde videonun içeriğiyle alakalı bir şey yoksa, o görsel sadece kişiyi yanıltmak için konulmuşsa bu bir clickbait'tir.
Clickbait, genelde video ve site sahiplerinin para kazanmak için uyguladığı bir yöntemdir. Sitelerindeki yazıyı, yazıyla alakasız dikkat çekici bir isimle adlandırırlar ve kişiler sitelerine daha çok tıklar. Bu da onların kazancını arttırır. Türkçe'ye "tıklama tuzağı" olarak çevrilebilir.
Clickbait'in uygulandığı siteler genelde magazin haber siteleridir. Bu magazin haber siteleri ziyaretçilerin çoğu tarafından sevilmez, kişi bu şekilde bir tuzağa düştükten sonra genellikle o sitenin bağlantısını unutmaz ve o sitede paylaşılan şeyleri görmezden gelir. Ziyaretçiler, bu yöntemle karşılaştıklarında sitenin samimiyetsizliğine inanır. Bu da clickbait'in site sahibi için dezavantajıdır. Avantajı ise kişinin o yazıya bir kere de olsa inanıp tıklamasıdır. Ziyaretçi devamlı siteye girmese bile bir kerelik parayı kazandırmıştır artık. Bazı sektörlerde clickbait site sahibine kazandırsa da bazı sektörlerde zarar ettirecektir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder