İnsanları analiz etmek, onlarla günlük hayatta birlikte yaşamayı, onlarla ticaret yapmayı, onlara bir şeyler aşılamayı ve birçok şeyi daha kolaylaştırır. Halkta insanları sadece psikologların analiz edebildiğine dair bir yanlış inanış vardır. Bu inanış çoktan yıkılmıştır, siz de karşınızdaki kişiyi analiz edip aklını okuyabilirsiniz.
Karşınızdakini analiz etmeniz aslında aklını okumanıza yakındır. Bir kişinin yalan söyleyip söylemediğini önceden yaptığınız bir analiz sayesinde anlayabilirsiniz. Örneğin üstünüze yeşil bir ceket giyin, karşınızdaki kişiye üstünüzdeki ceketin kırmızı olduğunu söylemesini söyleyin. Karşınızdaki kişi "Üstündeki ceket kırmızı." derken mutlaka vücudu yalan söylerken yaptığı şeylerin bir kısmını yapacaktır. Bu analizi birkaç kere üstünden zaman geçtikçe yaparsanız yalan söylediğinde genel olarak yaptığı şeyleri tespit edebilirsiniz. Bundan sonra o kişinin yalan söyleyip söylemediğini anlamanız çok kolaylaşacaktır.
Bir insanla ticaret yaparken karşınızdakini analiz etmek de ticaretinizi kolaylaştırır. Yine bir örnekle devam etmek gerekirse siz bir satış ortağı olun, karşınızdakine çocuk ayakkabısı satmaya çalışın. Çocuğun ayağındaki daha önce aldığı çocuk ayakkabısına bakın ve ondaki özelliklerden karşınızdaki kişinin nasıl bir şey aradığını tespit edin. O kişinin istediği özellikte ayakkabınız varsa bu ayakkabıyı tanıtın. Akıllıca değil mi, çok da zor değil.
Bir kişiye bir bilgi aktarırken de günlük hayatta zorlanabilirsiniz. İnsanlara bazı şeyleri aşılamak zordur. Karşınızdakinin ilgisini çeken bir konuda bilgi aktarımı yapın, bilgiyi aldığına eminseniz hareketlerini inceleyin. Gerçekten sizi dikkatlice dinlerken vücut dili ne diyor? Daha sonrasında bu kişinin sizi dikkatlice dinleyip dinlemediğini anlamanız kolaylaşacaktır.
Bu basit analizleri günlük hayatta yapmak pek zor değildir ancak getirisi çok fazladır. İnsanları etki altına almak, hayattaki en önemli yetenektir. Bu etkiyi kötüye kullanırsanız sonuçlarına katlanırsınız. İnsanları etki altına almak sadece sizin işinize değil, onların işine de yarayabilir. Çocuk ayakkabısı sattığınız örneğe geri dönün, karşınızdaki alıcı sizin sayenizde çocuk ayakkabısını buldu. Başka dükkanlarda gezip yine de bulamama ihtimali de vardı. Eğer siz bu analizi yapmasaydınız belki de o kişi sizi dikkate bile almayacaktı ve dükkandan çıkacaktı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder